Img
Vrtić u doba Kovida-19

Početak još jedne radne godine je već tri meseca iza nas, i možemo reći da ova radna godina ostavlja utisak kao ni jedna druga do sada. Ne postoji konkretna ideja ili iskustvo koje želimo da podelimo sa vama trenutno, već samo opšti utisak da niko ne zna šta se tačno dešava.  Naš tim je radio na uređivanju vrtića za boravak dece u nešto izmenjenim uslovima, uz određene smernice od nadležnih ustanova kako on treba da izgleda tokom pandemije. Bićemo iskreni – najviše smo se borili u realizaciji saveta „držite decu socijalno distanciranom, ali takođe omogućite da se ne osećaju izolovano i omogućite im da se igraju zajedno“. Šta to uopšte znači i kako to izgleda u praktičnom smislu?

Umesto da Vas zatrpamo svime što je novo i drugačije, mi ćemo da se usresredimo na stvari koje su ostale iste. Čim smo počeli da razmišljamo o našem programu – i onome što radimo a od velike je vrednosti shvatili smo da ne treba mnogo truda da bi se ispunili sigurnosni propisi za suzbijanje virusa „Kovid19“ i odmah smo se smirili 😊 Evo spiska stvari koje su nastavile da se odvijaju uglavnom kao i ranije :

  • Nastaviće se naše svakodnevno vreme za upoznavanje i razmišljanje o onome što smo naučili i otkrili. Nećemo možda sedeti zajedno na tepihu kao ranije, ali još uvek imamo prostora da podelimo svoja razmišljanja jer ideje naših mališana su izvor inspiracije za svaku buduće otkrivanje i istraživanje.
  • Učenje na otvorenom i dalje je veliki deo onoga što radimo. Naše aktivnosti se nastavljaju van naših vrata. U dvorištu pevamo, čitamo, razgovaramo, eksperimentišemo… Toliko stvari se može otkriti u dvorištu, peščaniku, vrtu, u šetnji.
  • Umetnost u ateljeu je i dalje nezaobilazna stavka dnevne rutine. Tokom nedeljnih aktivnosti u ateljeu fokusiramo se na unapređivanje finih motoričkih sposobnosti a naš fokus su uvek dečija interesovanja i potrebe. Naše dnevne posete ateljeu su najdragoceniji deo dana. Deca su angažovana, usresređena i zrače pozitivnom emocijom. Uvek napuštaju atelje osećajući se kao umetnici sigurniji nego što su to bili kada su ušli u atelje.
  • Istraživanje svega i svačega je nit koja nas spaja u uslovima kada moramo držati distancu. Jutarnja i popodnevna slobodna igra često je zasnovana na istraživanju u kojem mališani koriste građevinske materijale za posticanje razvoja matematičkih i naučnih koncepata, kreativnosti, rešavanja problema, istrajnosti, planiranja i još mnogo, mnogo toga. Svaki naš kutak i dalje se nalazi na svom staandardnom mestu a najposećeniji je upravo konstruktivni kutak.
  • Menjanje i dizajniranje prostora za učenje je jedan od omiljenih aspekata nastave. Ozbiljno shvatamo proces „postavljanja“ prostora, jer na kraju sam način na koji su sobe dizajnirane učiniće mnogo za podučavanje dece. Kada kreiramo prostor, menjamo, prepravljamo, organizujemo uvek razmišljamo o tome kako želimo da se osećamo – domaće i udobno to su dva prideva koji nam uvek padnu na pamet. Želimo da se deca osećaju prijatno, da osećaju da je prostor njihov. Takođe, želimo da prostor komunicira sa svakim detetom, a verujemo da je svako dete sposobno, kreativno vredno. Jednom kada nameštaj stane na svoje mosto, kada su centri postavljeni vreme je da odlučimo koje ćemo materijale ponuditi. Mališani najviše vole što je većina centara otvorena.

Kako godina bude odmicala, razmišljaćemo o tome šta funkcioniše a šta ne i u skladu sa tim unositi promene. Nadamo se da će stvari uskoro biti jasnije, do sada smatramo da se uspešno prilagođavamo novnonastalim uslovima, ali i zadržavamo ono što se pokazalo uspešnim. U ovome smo svi zajedno, te je svaki predlog dobrodošao!

 

img